طرز استفاده از وازلین برای ابرو: آیا وازلین تأثیری در رشد ابرو دارد؟

طرز استفاده از وازلین برای ابرو: آیا وازلین تأثیری در رشد ابرو دارد؟

دوشنبه 23 مرداد 1402

تا به حال دقت کرده‌اید که هنگام برخورد با افراد مختلف، اولین قسمتی در چهره آن‌ها که به چشمتان می‌آید چیست؟ بر اساس تحقیقات، چشم‌های هر شخص مهم‌ترین بخش از چهره او هستند و بیشترین تاثیر را روی افراد دیگر می‌گذارند. مژه‌ها و ابروها هم به‌عنوان قاب چشم‌ها، در زیبایی و گیرایی چهره شما تاثیر شگرفی دارند.

تاثیر پرپشتی و زیبایی مژه و ابرو روی چهره آنقدر زیاد است که بسیاری از افراد تنها از ریمل و ژل ابرو به‌عنوان لوازم آرایشی استفاده می‌کنند. اما همان‌طور که می‌دانید؛ استفاده طولانی‌مدت از لوازم آرایشی می‌تواند آسیب‌زا باشد.

خوشبختانه با کمک مواد طبیعی می‌توانید به رشد و تقویت ابرو و مژه‌هایتان کمک کنید. یکی از محصولاتی که بسیاری از افراد برای پرپشت شدن مژه و ابرو به سراغ آن می‌روند، وازلین است. اما آیا واقعا وازلین برای ابرو مفید است و می‌تواند تاثیر مثبتی در رشد آن داشته باشد؟ برای گرفتن پاسخ این پرسش، کافیست تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در ادامه دقیقا به شما می‌گوییم که آیا وازلین برای رشد ابرو مناسب است یا خیر.

وازلین چه کمکی به رشد ابرو می‌کند؟

ابرو و مژه‌ها به دلایل مختلفی از جمله بیماری، استرس و یا افزایش سن دچار ریزش شده و کم‌پشت می‌شوند. به همین دلیل هم بسیاری از افراد تتو و هاشور ابرو یا استفاده از مداد را برای حل این مشکل انتخاب می‌کنند. اما بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که با کمک مواد مختلف از جمله سرم‌های تقویتی و وازلین، به رشد مجدد ابروهای خود کمک کنند. همچنین، وازلین برای پرپشت شدن ابرو بسیار کاربردی و مفید است.

اگر شما هم دوست دارید با کمک وازلین شاهد رشد دوباره ابروهایتان باشید، بهتر است قبل از اینکه به سراغ استفاده از این محصول بروید، کمی بیشتر درباره عملکرد آن اطلاعات کسب کنید.

وازلین چیست؟

وازلین یکی از مشتقات نفت است و پارافین به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ترکیبات تشکیل‌دهنده آن شناخته می‌شود. این روغن معدنی که بافتی خمیری و ژلی دارد، می‌تواند یک لایه محافظ روی پوست یا مو تشکیل دهد و در نتیجه از خروج رطوبت جلوگیری کند.

همین ویژگی باعث شده که بتوان از وازلین برای حفظ رطوبت پوست و درمان اگزما و خشکی استفاده کرد. همچنین وازلین می‌تواند مانع از رسیدن آلودگی و باکتری به پوست شود. اما این ماده، چه تاثیری روی رشد و تقویت ابروها دارد؟

خواص وازلین برای ابرو

اصلی‌ترین کاربرد وازلین برای ابرو، کمک به حالت گرفتن آن و پرپشت نشان دادن تارهای ابرو است. به دلیل بافت چرب و سنگین وازلین، می‌توان از این ماده به‌جای ژل ابرو استفاده کرد. کافی است ابروها را تمیز کرده و سپس با کمک برس مخصوص و وازلین، آن‌ها را به فرم دلخواه خود درآورده و ثابت کنید.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از وازلین، حتما صورتتان را شسته و از تمیز بودن ابروهایتان مطمئن شوید. از آنجا که وازلین به صورت یک لایه خارجی روی پوست و مو قرار می‌گیرد و جذب نمی‌شود، وجود هرگونه آلودگی در زیر آن می‌تواند منجر به بروز جوش یا ریزش ابرو شود. نکته مهم دیگر این است که برای گرفتن نتیجه بهتر، ابروها را از داخل به خارج شانه بزنید تا هم ظاهر زیباتر و پرتری داشته باشند و هم ریشه آن‌ها تقویت شود.

اما علاوه بر حفظ حالت ابرو و کمک به پرپشت به نظر رسیدن آن، وازلین فواید دیگری هم برای ابرو دارد. همان‌طور که اشاره شد، وازلین هم نقش یک لایه محافظتی را برای ابروها بازی می‌کند و هم به حفظ رطوبت آن کمک خواهد کرد. این دو ویژگی باعث شده‌اند که استفاده از وازلین به ایجاد محیطی مستعد برای رشد ابروها منجر شود.

ساخت ماسک‌های ترکیبی با وازلین برای رشد ابروها

با توجه به اینکه وازلین هیچ تداخلی با سایر ترکیبات ندارد، می‌توان آن را با سایر مواد مفید برای ابرو مخلوط و استفاده کرد. به طور مثال برای تقویت ریشه ابرو و کمک به رشد آن، می‌توانید وازلین را با روغن زیتون یا نارگیل ترکیب کرده و روی ابرو بمالید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این ماسک‌های ترکیبی هم تمیز بودن ابرو و برس، اهمیت بسیار زیادی دارد و بی‌توجهی به این موضوع ممکن است منجر به ریزش بیشتر ابرو شود.

یکی دیگر از ترکیب‌های کاربردی با وازلین برای رشد و تقویت ابرو، مخلوط آن با ژل آلوئه‌وراست. آلوئه‌ورا خاصیت طوبت‌رسانی زیادی دارد و می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز ابروها را تامین کند.

کاربرد وازلین برای مژه‌ها

مژه‌ها علاوه بر جلوگیری از ورود آلودگی به داخل چشم، نقش زیادی در زیبایی و جذابیت آن‌ها دارند. استفاده از کاشت مژه یا ریمل‌های سنگین می‌تواند به صورت موقتی آن‌ها را پرپشت نشان بدهد، اما در بلندمدت می‌تواند منجر به ریزش مژه‌ها شود.

وازلین مژه‌ها را پرپشت‌تر و خوش‌حالت‌تر نشان می‌دهد و به درمان برخی از مشکلات پلک از جمله خشکی هم کمک می‌کند. اگر با کمک یک برس ریمل کاملا تمیز و شسته شده، وازلین را به ساقه مژه‌هایتان بزنید، متوجه خواهید شد که آن‌ها چقدر پرپشت‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

طرز استفاده از وازلین برای ابرو

حالا که درباره خواص وازلین برای ابرو صحبت کردیم، نوبت به نحوه استفاده از این ماده سفید و ژلی می‌رسد.

همان‌طور که اشاره شد، برس یا اپلیکاتوری که از آن استفاده می‌کنید باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. همچنین قبل از استفاده از وازلین حتما صورت و نواحی موردنظر (مژه و ابروها) را تمیز و خشک کنید. اگر شب قبل از خواب از وازلین برای ابروهایتان استفاده کردید، حتما صبح بعد از بیدار شدن آن را بشویید و بعد از پاک کردن وازلین، از سایر محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید.

سخن پایانی: آیا تقویت ابرو با وازلین امکان‌پذیر است؟

به‌صورت خلاصه می‌توان گفت که وازلین تاثیر مستقیم و چشم‌گیری در رشد ابروها ندارد، اما با حفظ رطوبت موردنیاز ابروها و ایجاد یک لایه محافظ باعث می‌شود که ابرو سریع‌تر رشد کند. همچنین کاربرد دیگر وازلین برای ابرو کمک به حفظ حالت آن است. شما می‌توانید از وازلین به‌جای ژل ابرو استفاده کنید تا ابروهایتان پرپشت‌تر و تیره‌تر به نظر برسند.