رفع موی زائد با وازلین: آیا از بین بردن موهای زائد با وازلین ممکن است؟

رفع موی زائد با وازلین: آیا از بین بردن موهای زائد با وازلین ممکن است؟

چهارشنبه 12 مهر 1402
رفع موهای زائد یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از افراد به‌صورت روزمره با آن مواجه می‌شوند؛ اما آیا می‌توان با استفاده از وازلین موهای زائد را از بین برد؟ تاثیر وازلین در این راستا چیست؟ با ما همراه باشید.

شما هم از جمله افرادی هستید که همیشه به‌دنبال راه‌هایی موثر برای رفع موهای زائد بدن خود هستید؟ موهای نواحی مختلف بدن، برای محافظت از انسان در برابر گرما و سرما روییده‌اند و در گذشته‌های بسیار دور، نقش پوشش را ایفا می‌کرده‌اند.

اما با تکامل بدن انسان و پیدایش وسایل گرمایشی و سرمایشی، به نظر می‌رسد دیگر نیازی به وجود مو در بدن نیست؛ حالا این موها با عنوان «موی زائد» شناخته می‌شوند.

در میان روش‌های مختلفی که برای رفع موهای زائد وجود دارد، نام وازلین هم دیده می‌شود. در ادامه این مطلب، با روش‌های استفاده از وازلین برای از بین بردن موهای زائد بدن بیشتر آشنا خواهید شد.

بهترین روش‌های رفع موهای زائد بدن

از زمانی که نداشتن مو در بدن به‌عنوان یکی از اِلمان‌های زیبایی شناخته شد، روشهای مختلف و متنوعی برای از بین بردن موهای زائد معرفی شده‌اند. استفاده از دستگاه‌های لیزر، اپی‌لیدی، اپیلاسیون و وکس، شیو کردن و غیره از جمله این روش‌ها هستند.

بعضی از این روش‌ها مانند لیزر یا مراجعه به سالن‌های زیبایی برای اپیلاسیون و وکس، هزینه زیادی دارند و برخی دیگر مانند شیو کردن در طولانی‌مدت باعث ایجاد موهای زیرپوستی خواهند شد.

به همین دلیل استفاده از محصولات طبیعی مانند وازلین بزرگسالان برای از بین بردن موهای زائد بدن، برای بسیاری از افراد جذابیت دارد. اما این ماده نفتی چطور می‌تواند در رفع موهای زائد موثر باشد؟

از بین بردن موهای زائد با وازلین

برای از بین بردن موهای زائد با وازلین، می‌توانید از ماسک‌ها و خمیرهای ترکیبی استفاده کنید. از آنجا که وازلین نوعی روغن معدنی است و به ایجاد یک لایه‌ی محافظ روی پوست کمک می‌کند، می‌تواند در نرم کردن پوست بدن و بیرون آمدن موهای زیرپوستی تاثیر مثبتی داشته باشد.

در صورتی که این ماده با مواد دیگری از جمله نمک یا زردچوبه و غیره ترکیب شود، می‌تواند به رفع موهای زائد کمک کرده و ریشه موهای زائد را ضعیف‌تر کند.

در ادامه چند ترکیب معروف با وازلین برای رفع موهای زائد را به شما معرفی خواهیم کرد:

از بین بردن موهای زائد با وازلین و نمک

اگر موهای بدنتان زیرپوستی هستند یا از مشکل پوست مرغی رنج می‌برید، با کمک اسکراب نمک و وازلین می‌توانید موهای زیرپوستی را خارج کرده و آنها را آماده شیو کردن کنید. برای استفاده از این اسکراب:

  1. نمک دریایی دانه درشت را با مقداری وازلین مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیری به دست بیاید.
  2. سپس این مخلوط را روی پوست مرطوب بمالید و مالش دهید.
  3. بعد از گذشت حدود 10 تا 15 دقیقه می‌توانید این مخلوط را با آب گرم تمیز کرده و بدنتان را شیو کنید.

قرار دادن این اسکراب روی پوست قبل از اصلاح موهای زائد، کمک می‌کند تا لایه‌ها و سلول‌های مردهی پوست از بین رفته و در نتیجه موهای زیرپوستی هم با شیو از بین بروند.

همچنین وازلین باعث نرمی و لطافت پوست شده و هنگام اصلاح از زخم شدن پوست جلوگیری می‌کند.

از بین بردن موهای زائد با وازلین و زردچوبه

همانطور که می‌دانید، زردچوبه خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد؛ به همین دلیل استفاده از ترکیبات حاوی زردچوبه برای رفع موهای زائد، مانع از بروز جوش، آکنه و مشکلات پوستی خواهد شد. برای تهیه ماسک زردچوبه و وازلین، به مواد زیر نیاز دارید:

زردچوبه: 1 قاشق

آرد: 1 قاشق

شیر خشک: 3 قاشق

وازلین: نصف قاشق

عسل: نصف قاشق

از بین بردن موهای زائد با وازلین و زردچوبه امکان‌پذیر است.

پس از اینکه مواد اولیه را تهیه کردید، برای ساختن و استفاده ماسک رفع موی زائد وازلین و زردچوبه، به راهنمای زیر عمل کنید:

  1. همه مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیریشکل و یکدست داشته باشید.
  2. سپس این خمیر را روی پوست تمیز بمالید و پخش کنید.
  3. بین 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا این ترکیب کاملا روی پوست خشک شود.
  4. سپس آن را در خلاف جهت رشد موهای خود بکشید. برای اینکه تمام موهای زائد را از بین ببرید، می‌توانید این کار را چندین‌بار تکرار کنید. در واقع برای اینکه ریشهی موها ضعیف شود، بهتر است هر روز این کار را تکرار کنید.

از بین بردن موهای زائد با وازلین و سنگ پا

کاربرد اصلی سنگ پا، لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های مرده پوست است اما با کمک این محصول می‌توانید موهای زائد را هم از بین ببرید.

کافیست سنگ پا را بهصورت دورانی روی پوست تمیز حرکت دهید تا موهای زائد با ریشه ضعیف و سست از بین بروند.

بعد از پایان کار می‌توانید از وازلین استفاده کنید تا پوست نرم شده و سوزش و قرمزی آن از بین برود.

از بین بردن موهای زائد صورت با وازلین

موهای زائد صورت، معمولا نازک‌تر هستند و ممکن است به روش‌هایی مانند لیزر جواب ندهند. همچنین از آنجا که پوست صورت بسیار حساس است، ممکن است هنگام وکس یا شیو، زخمی و قرمز شود.

با توجه به این مسئله، بهتر است قبل از اصلاح از وازلین استفاده کنید تا بدون هیچ مشکلی بتوانید با کمک تیغ موهای زائد صورت‌تان را از بین ببرید.

همچنین بعد از وکس یا بند انداختن هم می‌توانید از وازلین بهداشتی استفاده کنید تا با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، مانع از رسیدن آلودگی به آن و در نتیجه بروز جوش و آکنه شوید.

فراموش نکنید که وازلین، هم پوست را نرم می‌کند و هم مانع از بروز حساسیت، خارش یا ایجاد زخم در آن می‌شود.

آیا از بین بردن موهای زائد برای همیشه با وازلین امکان‌پذیر است؟

روش‌هایی مثل لیزر، وکس یا شیو کردن، مستلزم صرف زمان و هزینه هستند؛ به همین دلیل یافتن راهی که موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد، جذاب به نظر می‌رسد!

برخی از افراد معتقدند که مصرف مداوم ماسک‌های طبیعی می‌تواند به کم‌پشت شدن و ضعیف کردن موهای زائد کمک کند. اما درباره وازلین، تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که این ماده بهتنهایی هیچ تاثیری روی موهای زائد نخواهد داشت. پس چرا از این ماده برای از بین بردن موها استفاده می‌شود؟

وازلین به دلیل خاصیت مرطوبکنندگی که دارد، می‌تواند قبل از شیو کردن استفاده شود تا پوست را برای اصلاح آماده کند. همچنین استفاده از وازلین کمک می‌کند که پوستتان بعد از استفاده از روش‌های مختلف رفع موهای زائد، دچار حساسیت نشود.

علاوه‌بر این استفاده از وازلین (چه به‌عنوان نرم‌کننده پوست و چه به‌عنوان لایه‌بردار) باعث می‌شود تا موهای زیرپوستی خارج شوند و در نتیجه پوست، ظاهر صاف و یکدستی پیدا کند.