ریمل ضد آب را چگونه پاک کنیم؟

ریمل ضد آب را چگونه پاک کنیم؟

دوشنبه 4 دی 1402
آیا شما هم از ریمل ضد آب استفاده می‌کنید و در پاک کردن آن با مشکل مواجه شده‌اید؟ در این مقاله راهکارهای مختلف تمیز کردن ریمل ضد آب را بررسی خواهیم کرد تا شما این روند را به‌راحتی پشت سر بگذارید.

ریمل ضد آب را چگونه پاک کنیم؟

در سال‌های گذشته استفاده از لوازم آرایشی رایج‌تر شده و در حال حاضر لوازم بهداشتی و آرایشیِ متنوعی، راه خود را به سبد خرید بسیاری از افراد باز کرده‌اند. یکی از این لوازم که از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است، ریمل محسوب می‌شود که برای بهبود زیبایی ظاهری چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته ریمل نیز در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از آن ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. ریمل ضد آب یکی از این موارد است که مزایای آن باعث شده تا بسیاری از افراد آن را با نوع معمولی ریمل جایگزین کنند.

ویژگی ضدآبی این ریمل اما، علی‌رغم محبوبیت بالا چالش‌های دیگری برای شما به همراه دارد که یکی از آن‌ها پاک کردن این نوع ریمل است. شاید بپرسید که برای پاک کردن ریمل ضد آب باید از چه روشی استفاده کرد؟ در این مقاله به پرسش «چگونه ریمل ضد آب را پاک کنیم؟» (HOW TO REMOVE MAKEUP AND WATERPROOF MASCARA?) پاسخ خواهیم داد، تا شما این روند را با کمترین چالش ممکن پشت سر بگذارید.

آشنایی با ریمل ضد آب

قبل از هر چیز بهتر است تا کمی بیشتر با ریمل ضد آب آشنا شویم. همان‌طور که از نام این ریمل نیز پیداست، مقاومت آن در برابر پاک شدنِ راحت با آب باعث شده تا افراد زیادی آن را جایگزین مناسبی برای ریمل معمولی بدانند و از ماندگاری بیشتر این ریمل بهره ببرند.

این نوع ریمل به‌طور معمول با استفاده از آهن اکسید ساخته می‌شود و سیلیکون و وکس موجود در این ریمل، مقاومت آن در مقابل آب را افزایش داده‌اند. همین عامل نیز باعث شده تا شما برای پاک کردن ریمل ضد آب به مواد قوی‌تری (در مقایسه با آب) نیاز داشته باشید.

سیلیکون و وکس موجود در ریمل ضد آب، مقاومت آن در مقابل آب را افزایش داده است

1.      پاک کردن ریمل ضد آب با پاک‌کننده آرایش چشم

مناسب‌ترین گزینه برای پاک کردن ریمل ضد آب، استفاده از پاک‌کننده آرایش محسوب می‌شود و شما با استفاده از این محصول می‌توانید ریمل ضد آب خود را در زمانی کوتاه پاک کنید. همچنین شما با استفاده از پاک‌کنندۀ آرایش مخصوص چشم، به نتیجۀ بهتری دست پیدا خواهید کرد.

به این منظور ابتدا یک پد پنبه‌ای را به پاک‌کننده آغشته کنید. سپس چشم‌های خود را ببندید و پد را روی آن‌ها قرار دهید. در قدم بعد منتظر بمانید تا پد، ریمل را در خود حل کند و سپس آن را رو به بیرون بکشید تا چشم‌های شما کاملا تمیز شوند.

2.    پاک کردن ریمل ضد آب با شامپو بچه

شامپو بچه علاوه‌بر تاثیرگذاری در تمیز کردن ریمل ضد آب، برای پوست حساس اطراف چشم نیز مناسب است و استفاده از آن باعث آسیب‌دیدگی پوست این ناحیه نمی‌شود. البته شما باید از یک شامپو بچۀ باکیفیت در این راستا استفاده کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

به این منظور کمی از این شامپو را به پد پنبه‌ای بزنید و پس از بستن چشم‌ها، آن را روی مژه‌ها بگذارید و ریمل را پاک کنید. در نهایت با استفاده از آب ولرم چشم‌های خود را به‌صورت کامل آب بکشید.

3.  پاک کردن ریمل ضد آب با وازلین و مرطوب‌کننده

یکی دیگر از محصولاتی که قابلیت پاک کردن ریمل ضد آب را دارد، وازلین محسوب می‌شود و شما با استفاده از وازلین می‌توانید این روند را پشت سر بگذارید؛ البته باید دقت داشته باشید که در این روند وازلین وارد چشم‌های شما نشود.

همچنین شما در این راستا می‌توانید از انواع مرطوب‌کننده نیز بهره ببرید و با اعمال یک مرطوب‌کنندۀ استاندارد، اثرات ریمل ضد آب را از بین ببرید. در نهایت از یاد نبرید که این محصولات باید با استفاده از یک پد مناسب استفاده شوند و شما برای اعمال آن‌ها نباید از دست خود استفاده کنید.

4.   پاک کردن ریمل ضد آب با روغن‌های طبیعی

برخی از روغن‌های طبیعی مثل «روغن نارگیل» یا «روغن زیتون» قابلیت پاک کردن ریمل ضدآب را دارند؛ البته شما می‌توانید از این روغن‌ها برای تمیز کردن دیگر لوازم آرایشی از صورت خود نیز استفاده کنید.

به این منظور کمی از این روغن‌ها را روی پد پنبه‌ای بریزید و پس از بستن چشمان خود، آن را به سمت پایین روی مژه‌ها بکشید تا ریمل موجود در این ناحیه به‌صورت کامل پاک شود.

میسلار واتر یکی دیگر از محصولاتی است که برای پاک کردن انواع لوازم آرایشی از جمله ریمل ضد آب کاربرد دارد

5.      پاک کردن ریمل ضد آب با میسلار واتر

میسلار واتر ( Micellar Water) یکی دیگر از محصولاتی است که برای پاک کردن انواع لوازم آرایشی از جمله ریمل ضد آب کاربرد دارد. از این ماده همچنین برای از بین بردن چربی یا کثیفی‌های پوست نیز استفاده می‌شود و شما با استفاده از میسلار واتر می‌توانید پوست خود را به‌طور کامل تمیز کنید.

برای درک بهتر درمورد این موضوع که «میسلار واتر چیست؟» در مقاله‌ای با همین موضوع (Micellar Water: What It Is and How To Use it ) آمده است که میسلار واتر، به‌دلیل داشتن غلظت خفیف صابون یا مولکول‌های شوینده در آب، به عنوان یک محلول صابونی ضعیف شناخته شده و هنگام استفاده، بیشتر آب روی پوست احساس می‌شود، اما خاصیت پاک‌کنندگی دارد.

اگر استفاده از میسلار واتر انتخاب شماست، هنگام تهیه آن به اصل بودن و کیفیت بالای محصول موردنظر توجه داشته باشید.

6.    پاک کردن ریمل ضد آب با بالم پاک‌کننده لوازم آرایشی

بالم پاک‌کننده یک پاک‌کنندۀ جامد بر پایۀ روغن است که پس از اعمال روی پوست حالت جامد خود را از دست می‌دهد و مواد آرایشی موجود در سطح زیرین خود را از بین می‌برد.

به‌منظور استفاده از این محصول، کمی از آن را با دقت و با انگشت روی مژه‌های خود بکشید و در نهایت با آب گرم آن را پاک کنید.

نکات مهم تمیز کردن ریمل ضد آب

در این بخش به چندین نکته اشاره می‌کنیم که دقت به آن‌ها به شما در دستیابی به نتیجۀ ایده‌آل کمک خواهد کرد:

  • چشم و پوست اطراف آن از حساسیت بالایی برخوردار است و شما هنگام پاک کردن ریمل باید به‌آرامی و با لطافت رفتار کنید تا به چشمان خود آسیب نرسانید.
  • استفاده از یک پارچۀ کتان تمیز و استریل در این روند، به شما در جلوگیری از انتشار باکتری و آلوده‌سازی چشم کمک خواهد کرد.
  • اگر از پاک‌کننده‌های آرایش 2 فازی استفاده می‌کنید، قبل از اعمال، بطری آن را به‌خوبی تکان دهید تا عناصر روغنی و آبی به‌طور کامل با یکدیگر ترکیب شوند.
  • اگر چشم‌های حساسی دارید، فقط از پاک‌کننده‌های ضد حساسیت و بدون عطر استفاده کنید تا به سلامت چشم‌های شما و پوست اطراف آن‌ها آسیبی وارد نشود.
  • پس از پاک کردن ریمل ضد آب، چشم‌های خود را با دقت بشویید تا باقی‌مانده‌های موجود در این ناحیه به‌صورت کامل از بین بروند.

ریمل ضدآب یکی از لوازم آرایش رایجی است که محبوبیت آن در طول سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است

جمع‌بندی

ریمل ضدآب یکی از لوازم آرایش رایجی است که محبوبیت آن در طول سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است و بسیاری از افراد به دلیل ماندگاری بیشتر و پایداری بالای این ریمل، آن را با نوع معمولی جایگزین کرده‌اند، اما پاک کردن این ریمل کمی دشوار است.

در این مقاله با بررسی روش‌های پاک کردن ریمل ضد آب و اشاره به نکات مهم، اطلاعات لازم برای پشت سر گذاشتن این روند را در اختیار شما قرار دادیم تا در زمانی کوتاه و بدون آسیب رساندن به چشم‌های خود، ریمل ضد آب را در چند قدم ساده و به‌صورت کامل تمیز کنید.

امیدواریم با استفاده از مطالب موجود در این مقاله به نتیجه دلخواه خود برسید.