فواید شگفت‌انگیز کره کاکائو برای پوست

فواید شگفت‌انگیز کره کاکائو برای پوست

دوشنبه 4 دی 1402
یکی از محصولاتی که خواص بسیار زیادی برای پوست دارد کره کاکائو است. فواید کره کاکائو برای پوست می‌تواند به شادابی و جوانی پوست منجر شود. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

خواص کره کاکائو برای پوست را می­‌دانید؟ کره کاکائو، یک ترکیب طبیعی­ و لوکس است که می­‌تواند پوست شما را جوان­ و شاداب کند؛ ماده­‌ای شگفت­‌انگیز برای روشن­ کردن پوست، رفع التهاب و جای جوش و آبرسانی فوق­‌العاده به‌حساب می‌آید.

در این مطلب قصد داریم لیست فواید کره کاکائو برای پوست را در اختیارتان قرار دهیم. فقط به یاد داشته باشید، برای گرفتن بهترین نتیجه، باید کره کاکائو اصل خریداری نمایید.

کره کاکائو چیست؟

این محصول، نوعی کره است که از فشردن دانه­‌های بوداده کاکائو تولید می­‌شود. ابتدا دانه­‌های کاکائو را از گیاه بزرگ­تر کاکائو بیرون می­‌آورند، سپس بو می­‌دهند و درنهایت، با تحت فشار قرار دادن دانه­‌ها، از دانه­‌های کاکائو کره می­‌گیرند.

کره کاکائو سرشار از اسیدهای چرب است. درنتیجه، برای تقویت، تغذیه و آبرسانی پوست استفاده می­‌شود. همچنین، موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می­‌شود و آثار درمانی دارد.

ممکن است کره کاکائو مانند دسری خوشمزه به­‌نظر برسد، اما درحقیقت چیزی بسیار بیشتر از این­ است. این ماده منبعی غنی برای درمان تعداد بی­‌شماری از معضل‌های زیبایی، از اسکار و لک گرفته تا خشکی و احساس کشیدگی در پوست محسوب می­‌شود.

 اگرچه کره کاکائو خوردنی نیست، اما گاهی­ اوقات به جای یک محصول خوراکی مصرف می­‌شود. ما در این مقاله تنها به فواید پوستی و موضعی آن می‌پردازیم.

 کره کاکائو قرن­‌هاست به جای مرطوب­‌کننده­ پوست استفاده می­‌شود. رایحۀ ملایم و خوشبو، خواص درمانی و فایده رطوب­ت‌رسانی کره کاکائو، موجب شده سال­‌ها در محصولات زیبایی و بهداشتی به­‌کار رود و از ترکیبات مغذی و مؤثر در کرم­‌ها و لوسیون­‌ها باشد.

یکی از خواص کره کاکائو برای پوست، خاصیت مرطوب‌کنندگی آن است.

خواص­ کره کاکائو برای پوست

کره کاکائو خواص بسیاری برای پوست دارد، در این قسمت قصد داریم تا 6 مورد از فواید این کره را برای پوست برررسی کنیم. با ما همراه باشید.

کره کاکائو برای رطوبت پوست

کره کاکائو یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست خشک است. یکی از خواص مهم آن، آبرسانی به پوست محسوب می‌شود. کره کاکائو با ایجاد مانع محافظ روی پوست اجازه نمی­‌دهد رطوبت طبیعی پوست از بین برود و آن را حفظ می‌­کند.

کره کاکائو، شامل اسیدهای چرب بسیاری است که سبب رطوبت‌­رسانی و آبرسانی پوست می­‌شود. شما می­‌توانید با کره کاکائو به ­خوبی پوست بدن خود را مرطوب نمایید. استفاده از کره کاکائو، یکی از روش‌های مراقبت از پوست خشک به‌حساب می‌آید.

فواید کره کاکائو برای جلوگیری از پیری پوست

یکی دیگر از خواص کره کاکائو، پیشگیری از پیری پوست است. وجود ترکیبات گیاهی مؤثر و ضد پیری پوست در کره کاکائو مانند Phytochemicals می­‌تواند از پوست در برابر آثار مخرب اشعۀ ماورای بنفش نور آفتاب محافظت کند.

همچنین استفاده از کره کاکائو برای پوست، موجب بهبود گردش خون در پوست شده، چین و چروک را کاهش داده و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. درنتیجه، روند پیری پوست کندتر شده و پوستی جوان و شاداب خواهید داشت.

خواص کره کاکائو برای بهبود جای زخم

یکی از فواید کره کاکائو برای پوست، خاصیت ترمیم­‌کنندگی آن است. در کره کاکائو، نوعی مواد مغذی وجود دارد که موجب ترمیم زخم­‌ها و کاهش آثار زخم می­‌شود.

شما با خرید کره کاکائو می­‌توانید از فواید کم­‌نظیر آن برای پوست خود بهره­‌مند شوید. همچنین، اثرات ناشی از بیماری­‌های پوستی گوناگون مانند درماتیت و اگزما را بهبود ببخشید.

فواید کره کاکائو برای کاهش علائم آفتاب­سوختگی

کاهش نشانه‌­های ناشی از آفتاب­‌سوختگی از دیگر خواص کره کاکائو برای پوست است؛ بنابراین، اگر بر اثر نور آفتاب دچار آفتاب­‌سوختگی شدید، نگران نباشید کره کاکائو را روی پوست ملتهب خود بزنید و به­‌آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. کره کاکائو موجب بهبود پوست ملتهب شما می­‌شود. خواص کره کاکائو در کنار رایحه خوشبوی آن موجب محبوب­‌شدن کره کاکائو شده است.

فواید کره کاکائو برای پیشگیری از استرچ مارک

یکی از خواص کره کاکائو برای پوست، پیشگیری از ترک­‌های پوستی یا همان استرچ­‌مارک­‌ها است. این ترک­‌ها درمان قطعی ندارند، اما خوشبختانه می­‌توان از ایجاد آن‌ها جلوگیری کرد. ترک­‌های پوستی بر اثر بارداری یا چاق و لاغر شدن و درنتیجه، کشیدگی پوست به­‌وجود می­‌آیند. البته برخی از تحقیقات نشان می­‌دهد کره کاکائو می­‌تواند عامل ایجاد استرچ مارک را بهبود ببخشد و تا حدودی ترک­‌های پوستی را رفع کند.

خواص کره کاکائو برای درمان التهابات پوست

یکی دیگر از فواید کره کاکائو برای پوست، درمان التهابات پوستی است. این عارضه به­‌خصوص در افراد دارای پوست حساس بیشتر مشاهده می­‌شود. اگر پوست شما هم حساس و تحریک­‌پذیر است و قرمز شده، استفاده از کره کاکائو را فراموش نکنید.

کره کاکائو حتی برای درمان اگزما یا پسوریازیس و التیام پوست عالی است و خشکی و خارش را برطرف می­‌کند.

کاهش نشانه‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی از دیگر خواص کره کاکائو برای پوست است

فواید آنتی‌­اکسیدانی کره کاکائو

شاید برایتان جالب باشد بدانید یکی از فواید مهم کره کاکائو برای پوست، خاصیت آنتی­‌اکسیدانی کره کاکائو است. این خاصیت آنتی­‌اکسیدانی کره کاکائو از پوست شما در مقابل رادیکال­‌های آزاد محافظت می­‌کند و موجب استحکام و جوان‌سازی پوست می­‌شود.

 ازآنجا که همه آنتی­‌اکسیدان­‌ها دارای خواص ضدالتهابی هستند، استفاده از کره کاکائو موجب کاهش التهابات ناشی از اشعه ماوراء بنفش می­‌شود.

خواص کره کاکائو برای لب­های خشک و ترک­خورده

یکی از کاربردهای اصلی کره کاکائو برای رفع خشکی لب­‌هاست. کره کاکائو با قدرت نرم­‌کنندگی می­‌تواند از آثار ناشی از گرما، آفتاب و هوای سرد روی لب­‌ها جلوگیری کند و لایه محافظتی و هیدراته روی لب­ ایجاد کند. کره کاکائو یکی از مرهم­‌های محبوب خانگی برای نرم و لطیف کردن پوست و لب­‌هاست. البته می­‌توانید نمونه ترکیب­‌شده کره کاکائو با دیگر عصاره­‌ها را نیز برای رفع خشکی لب­‌هایتان استفاده نمایید.

کره کاکائو از کجا بخرم؟

 این محصول را از خواروبارفروشی­‌ها و فروشگاه­‌های موادغذایی طبیعی می­‌توانید خریداری نمایید. توصیه می­‌کنیم کره کاکائو را از فروشگاه­‌های معتبر تهیه کنید؛ چراکه برای برخورداری از خواص کره کاکائو به کره کاکائو اصل نیاز دارید.

برای اطمینان از اصل­ بودن کره کاکائو و اثربخشی بهتر آن پیشنهاد می­‌کنیم وازلین کره کاکائو ساج را حتماً امتحان کنید. وازلین کره کاکائو ساج با برخورداری از ویتامین E و خواص مرطوب­‌کنندگی و درمانی موجب رفع خشکی پوست می­‌شود.

یکی از خواص کره کاکائو برای پوست، پیشگیری از ترک‌های پوستی یا همان استرچ‌مارک‌ها است

یکی از فواید کره کاکائو، استفاده از آن به جای بالم لب برای رفع خشکی و ترک لب­‌هاست.

آیا کره کاکائو پوست را روشن می­‌کند؟

بله. ازآنجاکه کره کاکائو برای رفع لک و جای زخم استفاده می­‌شود، به یک‌نواخت­‌شدن و روشن شدن رنگ پوست نیز کمک می­‌کند.

چطور از  کره کاکائو برای پوست استفاده کنیم؟

کره کاکائو را می­‌توانید یک یا دو بار در روز روی پوست بدن خود استفاده نمایید. بهتر است بعد از هر حمام نیز به جای مرطوب­‌کننده برای حفظ رطوبت پوست از کره کاکائو استفاده نمایید.

سخن پایانی؛  خواص کره کاکائو برای پوست را از دست ندهید!

فواید کره کاکائو برای حفظ سلامت و جوانی پوست را در این مطلب فهرست کردیم. کره کاکائو منبعی سرشار از اسیدهای چرب، آنتی­‌اکسیدان و ویتامین E است؛ مرطوب­‌کننده طبیعی و مؤثر پوست است که می­‌تواند پوست‌تان را محکم و روشن کند. همچنین، برای رفع التهاب و خارش پوست استفاده می­‌شود.

کره کاکائو اصل مزایای بسیاری برای پوست دارد. توصیه می­کنیم حتماً این محصول زیبایی و مغذی را استفاده نمایید و از نتیجه لذت ببرید.

منبع: www.byrdie.com